
Sabiedrisko attiecību speciālists izstrādā un realizē organizācijas ārējās un iekšējās komunikācijas plānus, piedalās organizācijas tēla veidošanā, informē sabiedrību par sniegtajiem pakalpojumiem un produktiem, sagatavo plašsaziņas līdzekļiem paredzētus informatīvos materiālus.
Sabiedrisko attiecību speciālists darbā:
- nodrošina atvērtu komunikāciju ar sabiedrību, lai veicinātu atbalstu organizācijas darbībai, veidotu labvēlīgu attieksmi, mērķtiecīgi celtu organizācijas un tās produkcijas vai pakalpojumu prestižu;
- izstrādā komunikācijas un / vai masu mediju stratēģiju;
- izstrādā komunikācijas plānu dažādu krīžu situāciju risināšanai, lai vajadzības gadījumā saglabātu pozitīvu organizācijas tēlu, prognozētu un novērstu iespējamos konfliktus;
- saziņā ar sabiedrību pārstāv organizācijas viedokli;
- sadarbojas ar masu medijiem (laikrakstiem, televīziju, žurnāliem, avīzēm, portāliem), izmanto sociālos medijus;
- gatavo preses relīzes (ziņas medijiem), kurās atspoguļo organizācijas aktualitātes un viedokli;
- koordinē organizācijas pārstāvju intervijas radio un televīzijā;
- seko līdzi informācijai par organizāciju publiskajā telpā un masu medijos;
- piedalās organizācijas informatīvo kampaņu un pasākumu organizēšanā, nodrošina to atspoguļošanu masu medijos;
- piedalās organizācijas mājas lapas satura plānošanā, izstrādē un aktualizēšanā;
- piedalās organizācijas vizuālā tēla izveidē, organizē reprezentācijas materiālu izstrādi, piemēram, vizītkartes un suvenīrus;
- gatavo dažādus digitālus un drukātus informatīvos materiālus, piemēram, bukletus, plakātus;
- veido organizācijas iekšējo komunikāciju, rīko formālus un neformālus pasākumus, nodrošina informācijas apriti starp vadību un darbiniekiem.
- novērtē sabiedrisko attiecību darbu rezultātu, sagatavo priekšlikumus sabiedrisko attiecību aktivitāšu pilnveidei.
Darba aprīkojums
Darbā izmanto datoru, printeri, skeneri, tālruni un citu biroja tehniku, datorprogrammas, tostarp prezentāciju programmas, projektu vadības rīkus, analītikas rīkus, piemēram, Google Analytics, izmanto projektoru, ekrānu prezentāciju rādīšanai.
Darba apstākļi
Strādā biroja telpās astoņu stundu darba dienu, taču, reaģējot uz krīzes situācijām, var būt darbs arī brīvdienās, svētkos vai vēlās vakara stundās. Darbs ar paaugstinātu stresa līmeni, jo jāspēj ātri reaģēt dažādās situācijās, novērst un risināt konfliktus. Ikdienā intensīvi sadarbojas ar dažādiem cilvēkiem, iespējama komunikācija svešvalodās.
Darba iespējas
Sabiedrisko attiecību speciālists strādā uzņēmumos, publiskajā pārvaldē, nevalstiskajās organizācijās, kur tiek īstenota sabiedrisko attiecību funkcija, kā arī sabiedrisko attiecību vai reklāmas uzņēmumos, kas piedāvā ārpakalpojumus.
Rakstura īpašības, prasmes un kompetences, lai labi veiktu darbu
- Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas, nodrošinot veiksmīgu sadarbību ar ārvalstu kolēģiem un medijiem.
- Izcilas komunikācijas prasmes, veidojot saturu un nodrošinot efektīvu iekšējo un ārējo informācijas apmaiņu.
- Zināšanas par mediju darbu un sabiedrisko attiecību stratēģiju izstrādi, tostarp krīzes komunikāciju un reputācijas pārvaldību.
- Spēja ātri reaģēt un risināt nestandarta situācijas.
- Lieliskas organizatoriskās un stratēģiskās plānošanas prasmes.
Ieteikumi no profesijas pārstāvju darba pieredzes
Būt sabiedrisko attiecību speciālistam nozīmē ne tikai nodrošināt efektīvu komunikāciju, bet arī veidot uzticību, izpratni un pozitīvu tēlu. Ja patīk stratēģiski plānot un sadarboties ar medijiem, šī profesija varētu būt piemērota.
Informācija sagatavota sadarbībā ar AS "Swedbank".
Uzzini vairāk par darba un prakses iespējām AS "Swedbank" - Kick start your career in Latvia | Swedbank.