Personāla vadītājs veido uzņēmuma personāla vadības stratēģiju un politiku, plāno un organizē uzņēmuma personāla resursus, plāno un vada darbu atbilstoši uzņēmuma mērķiem un saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
Personāla vadītājs darbā:
- nosaka uzņēmuma personāla vadības stratēģiju, politiku un mērķus;
- analizē, novērtē un pilnveido uzņēmuma personāla vadības sistēmu;
- izstrādā uzņēmuma organizatorisko struktūru jeb amatus un tajos veicamos pienākumus;
- plāno un prognozē uzņēmuma personāla resursus, piesaista un atlasa uzņēmumam nepieciešamos darbiniekus;
- organizē jauno darbinieku ievadīšanu darbā un palīdz viņiem iejusties veicamajos pienākumos un uzņēmuma kolektīvā;
- organizē un vada darbinieku apmācības;
- organizē un vada personāla lietvedības procesu;
- izstrādā un īsteno pasākumus, kā plānot uzņēmuma darbinieku karjeru, attīstīt viņu prasmes un spējas, nodrošināt viņu pēctecību, motivēt viņus;
- ievieš un vada personāla novērtēšanas sistēmu;
- izstrādā uzņēmuma darbinieku atalgojumu sistēmu;
- apkopo un sniedz dažādām iestādēm nepieciešamos statistikas datus par uzņēmuma personālu;
- veic dažādas darbinieku sociālās aptaujas;
- organizē darba aizsardzības pasākumus un darbinieku obligātās veselības pārbaudes.
Darba aprīkojums:
darbā lieto dažāda veida biroja tehniku, piemēram, datoru, kopēšanas aparātu, printeri, faksu, kā arī kancelejas preces.
Darba apstākļi:
strādā biroja telpās astoņu stundu darba dienu; darbs tiek veikts individuāli vai darba grupā, vadot citus darbiniekus, tiekoties ar uzņēmuma nodaļu vadītājiem un dažādām personāla atlases kompānijām.
Darba iespējas:
var strādāt privātos uzņēmumos vai valsts iestādēs, kā arī personāla konsultāciju un atlases uzņēmumos, kas sniedz personāla vadības ārpakalpojumus.