Lidmašīnas nelido pa taisnāko maršrutu, bet gan pa gaisa ceļiem, tāpat kā pa zemi. Uz displeja dispečeram uzskatāmi redzami gaisa ceļi. Bildē redzama informācija par lidostu. Planšetēs ir pieejams arī lidojuma plāns. Arī lidmašīnas kapteinis saņem sastādīto lidojumu plānu savā planšetē. Saziņai ar iesaistītajiem dienestiem tiek izmantotas dažādas tehnoloģijas – internets, telefons, e-pasti. Piecu datoru ekrāni sniedz informāciju, kas notiek reālajā laikā un nodrošina operatīvu informācijas pieejamību un nodošanu tālāk. Plānojot lidojumu, jāiegūst informācija par visiem iespējamiem riskiem pa ceļam un galamērķī. Darba vide ir intensīva, jo nepārtraukti viss mainās. Aprēķiniem un labākā maršruta izveidei tiek izmantotas arī datorprogrammas, taču gala lēmumu pieņem dispečers. Sākot no laika ziņām līdz degvielas daudzumam, kas nepieciešams drošam lidojumam, ir dispečera pārziņā. Lidojumu plānam ir jābūt gatavam divas trīs stundas pirms izlidošanas, tāpēc arī nakts maiņās norit intensīvs darbs, lai rīta aktīvajā daļā, kas ir ap 7 no rīta, visi plāni būtu gatavi un nodoti lidmašīnas kapteinim un gaisa satiksmes centram. Publicēts 2020. gada 10. novembrī