Kuģu tipi ir dāžadi un to sarežģītības pakāpe atšķiras, tāpēc attīstība elektroinženiera amatā ir saistīta ar pāreju uz sarežģītāku floti. Kuģu tipi ir dažādi, un to sarežģītības pakāpes atšķiras. Ir kuģi, uz kuriem elektroinženieru nav vispār, savukārt ir tādi, kur ir vesela elektrotehniskā nodaļa/ departaments. Mašīntelpas kontroltelpā, kravas kontroles telpā un uz navigācijas tiltiņa ir monitoringa un vadības sistēmas, kur var redzēt visu kuģa elektrisko aprīkojumu. Sistēma signalizē, ja kāds parametrs nav atbilstošs vai kaut kas nestrādā. Kuģa elektroinženieris darbā izmanto dažādus mērinstrumentus, piemēram, multimetru, meggeri, temperatūras un spiediena kalibratorus, termokameru u.c. aprīkojumu. Ja kuģa elektroiekārtās ir radusies problēma, kuģa elektroinženierim ir jāizprot katra mehānisma/iekārtas darbības princips un, izmantojot visu uz kuģa atrodamo dokumentāciju un resursus, sarežģījums pēc iespējas ātrāk jānovērš. Elektriskais aprīkojums ir visur uz kuģa, un bieži vien ir jāstrādā arī augstumā. Elektroinženierim ir vienmēr jāatceras, ka pirmā vietā ir paša un citu cilvēku uz kuģa drošība, tāpēc darbā vienmēr ir jāizmanto individuālās un kolektīvas aizsardzības līdzekļi. Uz kuģa ir jārūpējas par savu veselību – uz kuģa var būt trenažieru zāle, kā arī galda teniss, galda futbols, ko kuģa komanda var spēlēt, bet siltos laikapstākļos var spēlēt basketbolu uz kuģa klāja. Kuģa elektroinženiera darbs ir normēts (parasti no 8.00 līdz 18.00, bet var atšķirties), taču reizēm rodas nepieciešamības veikt darbu arī citā diennakts laikā – pat agri no rīta vai nakts laikā. Uz kuģa ir iespējams redzēt skaistus dabas skatus. Šajā darbā ļoti svarīga ir komanda. Beidzot darbu uz kuģa, tiek izsniegta atskaite/novērtējums par darbu, kur viena no sadaļām ir novērtējums par spēju sastrādāties ar kolēģiem. Šīs atskaites ir kā rekomendācijas, kuras iesniegt potenciālajiem nākamajiem darba devējiem. Kuģa elektroinženiera profesijā ne vienmēr ir laiks un iespējas, esot ostā, arī nokāpt no kuģa un apskatīt konkrēto pilsētu - dažreiz ir steidzami darbi, nogurums vai ostas ierobežojumi, taču reizēm to izdodas izdarīt. Publicēts 2020. gada 26. jūnijā