Pirms kapilārās testēšanas uzsākšanas iekārtas precizitāte tiek pārbaudīta ar etalonu – tā ir metāla plāksnīte, kurā ir ar aci neredzami metāla bojājumi, kas atklājas testēšanas laikā. Etalona plāksnīte un vēlāk arī pārbaudei pakļautā detaļa tiek iemērkta speciālā šķidrumā, kas iesūcas bojātajās vietās un vēlāk tās parādās speciālā apgaismojumā. Etalons, kurš pilnībā pārklāts ar speciālo šīdumu. Pirms katras testēšanas tiek pierakstīti telpas un iekārtas dati – gaisa mitrums, temperatūra un citi rādījumi, kas var ietekmēt testēšanas precizitāti. Precizitāte jāievēro ne tikai veicot testēšanu, bet arī aprakstot tās gaitu. Ja iekārta strādā precīzi, etalona plāksnītē redzami bojājumi, kas atbilst etalona iepriekšējam attēlam. Metāla struktūras bojājumi pēc apstrādes ar speciālo šķidrumu ultravioletajā apgaismojumā izgaismojas spilgtā tonī. Visbiežāk ar kapilāro metodi tiek veikta šasiju disku un bultskrūvju pārbaude, taču arī citām detaļām nereti nepieciešama kontrole, lai pārliecinātos, ka, lokot vai citādi apstrādājot metālu, nav radušies metāla struktūras bojājumi. Lūk, izgaismota bojātā detaļas vieta. “airBaltic” šasiju riteņus maina ik pēc četriem mēnešiem, savukārt disku kapitālais remonta un testēšanas biežums saistīts ar gaisa kuģa lidojumu daudzumu – jo vairāk lidojumu, jo biežāka šasiju disku pārbaude. Šasiju disku testēšana sākas ar krāsas noņemšanu, lai krāsa netraucētu veikt augstvērtīgu testēšanu. Tāpat kā kapilārās testēšanas metodes laikā, tā arī virpuļstrāvas testēšana sākas ar iekārtas pārbaudi ar etalonu. Virpuļstrāvas testēšanas iekārta dod iespēju atklāt izmaiņas metāla struktūrā, tostarp plaisas un koroziju. Pārbaudīts tiek katrs diska milimetrs, tāpēc viena no speciālista īpašībām ir milzīga pacietība un precizitāte. Testēšanas ierīcei ir daudz dažādu formu uzgaļi, lai spētu pārbaudīt visus gaisa kuģa mezglus. Disku pārbaudes laikā tiek pārbaudītas arī skrūvju vietas un pašas skrūves. Gaisa kuģa flizelāžas un citu elementu testēšanai tiek izmantota ultraskaņas testēšanas tehnoloģija. Pēc akmentiņu atsitieniem vai saskriešanās ar putniem, reizēm bojājumi ārēji šķiet niecīgi, taču ir svarīgi pārliecināties vai nav ietekmēti arī materiāla dziļākie slāņi. Publicēts 2021. gada 10. martā