Lidmašīnu flizelāžā nav nevienas taisnas metāla loksnes, tāpēc tās remontam metāla detaļa ir jāizgatavo īpaši rūpīgi, lai tā piegultu nevainojami. Lai iegūtu vajadzīgo formu, metāla loksne tiek pakāpeniski locīta un valcēta. Apstrādes laikā jārīkojas pārdomāti un pakāpeniski, lai materiāls nezaudētu savas fizikālās īpašības. Gaisa kuģa flizelāžā visbiežāk bojājumus izraisa zibens, putni un akmentiņi. Viens no metālapstrādes instrumentu komplektiem. Precīzi ir jāstrādā ne tikai speciālistam, bet labiem jābūt arī izmantotajiem instrumentiem. Lai izgatavotu vienu "ielāpu" gaisa kuģa flizelāžai, reizēm paiet vairākas dienas. Sākumā ar metāla griežamo nazi tiek nogriezts nepieciešamā izmēra materiāls. Katrs "ielāps" ir pilnīgi individuāls risinājums, tāpēc svarīgi ir prast strādāt ne tikai ar rokām, bet arī ar galvu. Precīzi instrumenti ir pamats kvalitatīvam rezultātam. Atšķirībā no uzņēmumiem, kuros top masveida metāla produkcija, aviācijā katra remontētā detaļa ir pilnībā roku darbs. Visbiežāk tiek izmantoti alumīnija sakausējumi – izturīgi un mūsdienīgi materiāli. Precīzas formas iegūšanai izmanto arī tā saukto mazo giljotīnu – rokas nazi metāla griešanai. Stacionārā urbjmašīna ļauj izurbt caurumus tieši tur, kur tas nepieciešams. Aviācijā aktuāla ir dažādu mūsdienīgu instrumentu ieviešana ikdienas darbā. Skārdnieka viens no daudzajiem speciālo instrumentu uzgaļiem. Slīpripas metāla detaļu maliņu noslīpēšanai. Speciālās iekārtās metāls tiek liekts līdz tas iegūst precīzu izliekumu. Gaisa kuģos nav metinājumu – visas detaļas tiek savienotas ar kniedēm, tāpēc arī flizelāžas remonts ir veikts ar kniedēšanas tehnoloģiju. Publicēts 2021. gada 17. februārī