Ja lidmašīna ir novietota attālākā stāvvietā, tad ekipāžu līdz lidmašīnai ved ar autobusu. “airBaltic” nav strikta reglamenta, kurš pirmais drīkst uzkāpt pa trapu un atvērt durvis, bet ir aviokompānijas, kur to drīkst darīt tikai kapteinis. Pilotu kabīnē ir viss nepieciešamais drošības aprīkojums. Pilotu kabīnē ir viss nepieciešamais drošības aprīkojums. “Airbuss” lidmašīnās pilotiem ir sava avārijas izeja. Nezinātājam ir grūti aptvert kura poga, kuram gadījumam paredzēta, bet kapteinim viss šķiet loģisks un pašsaprotams. Lidmašīna ir ļoti gudra – monitoros tā uzreiz ziņo, ja kaut kas nav kārtībā. Abiem pilotiem ir pilnīgi vienāda lidmašīnas vadības iespēja. Abiem pilotiem ir pilnīgi vienāda lidmašīnas vadības iespēja. Tagad gan lidojumu plāni, gan aktuālās lidostu kartes vairs nav papīra formātā, bet planšetē. Tagad gan lidojumu plāni, gan aktuālās lidostu kartes vairs nav papīra formātā, bet planšetē. Pirms lidojuma tiek ieslēgta lidmašīnas pašpārbaudes programma. Pilota pienākums pirms katra lidojuma ir vizuāli pārbaudīt lidmašīnas korpusu. Jāpārbauda arī svarīgākie elementi – šasijas, motori. Jāpārbauda arī svarīgākie elementi – šasijas, motori. Tāpat pilotam jāpārliecinās, ka iepildīts nepieciešamais degvielas daudzums. Jāpārliecinās, ka motorā nav svešķermeņu, piemēram, putni visai bieži tiek ierauti dzinējā. Komfortabls krēsls un saules aizsargi, kā arī vienmēr skaistais skats aiz loga lidmašīnas kabīni padara par komfortablāko un patīkamāko ofisu pasaulē. Pirms lidojuma konkrētā lidojuma ekipāžai ir brīfings – iepazīšanās ar lidojuma plānu, laika apstākļiem, galamērķi. Kā pozitīvu lietu pilots vērtē darba grafiku, kas nav no deviņiem līdz sešiem, kā arī to, ka nevar darbu paņemt līdzi uz mājām. Pilots izdrukā visu ar konkrēto lidojumu saistīto informāciju. Daļa no informācijas tiek attēlota līkņu veidā, bet pilots to saprot tāpat kā mēs tekstu. Arī gaisā, tāpat kā uz zemes, ir savi ceļi. Ierodoties darbā, obligāts ir tests uz alkohola klātbūtni izelpā. Publicēts 2021. gada 29. aprīlī