Perona inspektori seko līdzi tam, kā lidostas darbinieki ievēro satiksmes noteikumus, tostarp noteikto braukšanas ātrumu. “Lidlaukā vari braukt ne ātrāk kā 30 km/h, atsevišķās zonās ne ātrāk kā 15 km/h. To kontrolējam mēs,” teic perona inspektors Ainārs Čunčulis. Pa rāciju perona inspektors sazinās gan ar gaisa satiksmes dispečeriem, gan kolēģiem, lai koordinētu savu darbu. Perona inspektoru rūtainās mašīnas ir ļoti pamanāmas, un jau tikai ar atrašanos uz perona tiek veicināta drošības noteikumu skrupuloza ievērošana. Lielāko daļu darba laika perona inspektors pavada automašīnā uz perona, sekojot līdzi gan gaisa kuģu, gan dažādas tehnikas drošai kustībai. Stacionāro rāciju izmanto, ja gadās kādas problēmas ar pārnēsājamo rāciju, lai svarīgā brīdī nepaliktu bez sakariem. Pults, ar kuras palīdzību var ieslēgt bākuguni un speciālo skaņu signālu. Perona inspektors attālinātajā pretapledošanas laukumā "iemaršalē" jeb ievada lidmašīnu vajadzīgajā stāvvietā, rādot konkrētu signālus. Mēdz būt dažādas situācijas, kad perona inspektoram ir jāievada lidmašīna stāvvietā, lai tā netraucētu citu gaisa kuģu kustībai. Paaugstināto trokšņa līmeņa dēļ perona inspektori lieto dzirdes aizsargaustiņas un saziņā izmanto rācijas. Perona inspektori pavada lidmašīnas ar “Follow-me” automašīnu, kas aprīkota ar tablo, kur parādās norādes sekot vai apstāties. Publicēts 2021. gada 17. maijā