Sociālās palīdzības organizators pieņem klientus – gan pēc iepriekšēja pieraksta, gan rindas kartībā. Vispirms gan klientam jāizņem savs kārtas numuriņš. Sociālās palīdzības organizators klientus konsultē atsevišķos kabinetos, nodrošinot konfidencialitāti. Sociālās palīdzības centrā klients sev noderīgu informāciju var iegūt arī dažādos bukletos. Speciālista pienākumos ietilpst konsultēt klientus vienkāršā, viņiem saprotamā valodā. Dienā viens sociālās palīdzības organizators var pieņemt vidēji 10–12 cilvēku. Rīgas Sociālajā dienestā sociālās palīdzības organizatori strādā divos līmeņos – ir ieviests "četru acu princips". Pirmreizējiem klientiem apmeklējuma laiks ir ilgāks, jo sākotnējā informācija, kas ir jāizskaidro, ir visai apjomīga. Pēc klientu pieņemšanas laika beigām, aptuveni stunda tiek veltīta dokumentu sakārtošanai, atskaišu gatavošanai. Par izmaiņām likumdošanā speciālisti regulāri saņem jaunākās ziņas e-pastā, lai varētu ar tiem atbilstoši iepazīties un būtu informēti par aktuālāko. Daļa speciālista darba dienas paiet, strādājot ar datoru, tostarp speciālu darbam paredzēto programmu. Publicēts 2020. gada 2. septembrī