Klientu sadarbības atbilstības eksperts veic klientu izpēti, risku analīzi, darījumu uzraudzību, ziņo par aizdomīgiem darījumiem, nodrošinot, ka banka ievēro normatīvo aktu prasības un stingrus atbilstības standartus. 
Klientu sadarbības atbilstības eksperts pārstāv bankas darbības jomu Risku vadība, atbilstība un juridiskais atbalsts.

Klientu sadarbības atbilstības eksperts darbā:

  • nodrošina principa “Pazīsti savu klientu”* ievērošanu, sadarbojoties ar citām komandām;
  • veic klientiem piemītošā riska izvērtēšanu, analizē klientu darījumus, izvērtē klientu īpašumtiesību struktūras u.c.;
  • pamana, analizē un apstrādā aizdomīgus un neparastus darījumus;
  • nodrošina saziņu ar klientiem, lai iegūtu nepieciešamo papildus informāciju un dokumentus;
  • veic darījumu apliecinošu dokumentu izvērtēšanu un analīzi, piedalās ar jomu saistītajās komitejās;
  • ikdienā sadarbojas ar citu jomu kolēģiem ar mērķi pastāvīgi pilnveidot izpratni un procesus attiecībā uz principa “Pazīsti savu klientu” ievērošanu.

*Principa “Pazīsti savu klientu” (Know Your Customer (KYC)) mērķis ir rūpēties par drošu vidi, novērst iespējamos naudas atmazgāšanas un terorisma finansēšanas riskus. Lai to īstenotu, visu banku pienākums, ievērojot riskos balstīto pieeju, ir iegūt informāciju par klientiem un viņu naudas līdzekļu izcelsmi (Avots:https://www.financelatvia.eu).

Darba apstākļi un aprīkojums

Klientu sadarbības atbilstības eksperts bankā savā darbā izmanto datoru ar specializētu programmatūru klientu datu analīzei un atbilstības pārbaudēm, piekļuvi iekšējām un ārējām datubāzēm un saziņas rīkus (telefonu, e-pastu, tiešsaistes saziņas platformas). Tāpat izmanto dokumentu pārvaldības sistēmas, reģistrus un normatīvos aktus, lai nodrošinātu bankas darbības atbilstību normatīvajiem aktiem un samazinātu riskus, kas saistīti ar klientu sadarbību.

Rakstura īpašības, prasmes un kompetences, lai labi veiktu darbu

  • Augsta atbildības sajūta, motivācija sasniegt noteiktos mērķus.
  • Labas prasmes patstāvīgi plānot savu darba ikdienu.
  • Analītiska domāšana, prasme paust un argumentēt savu viedokli.
  • Spēja analizēt liela apjoma datus un pievērst uzmanību detaļām.
  • Pozitīva attieksme, lieliskas komunikācijas prasmes, spēja sadarboties komandā.
  • Zināšanas klientu darbības uzraudzības jomā (klientu un to riska profila vērtēšana, darījumu uzraudzība, u.c.) atbilstoši regulējuma prasībām NILLTPFN** jomā

** NILLTPFN - Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršana.

Ieteikumi no profesijas pārstāvju darba pieredzes

Uzsākot karjeru klientu izpētes jomā, ir iespēja iepazīt daudzveidīgo uzņēmējdarbības vidi Latvijā, kā arī palīdzēt veidot klientu biznesa attiecības un saziņu ar banku. Tāpat ir arī iespēja iejusties izmeklētāja lomā, iepazīstot savus klientus, ar mērķi aizsargāt sabiedrību no finanšu noziegumiem un sankciju pārkāpumiem, šis pienākums katru dienu kļūst aizvien nozīmīgāks. Darba ietekme ir daudz plašāka kā sākotnēji šķiet, jo tā sniedzas ne tikai ārpus bankas vides, bet arī pāri Latvijas robežām, aizsargājot mūs visus. 

 

Informācija sagatavota sadarbībā ar AS "Swedbank".
Uzzini vairāk par darba un prakses iespējām AS "Swedbank" - Kick start your career in Latvia | Swedbank.

Publicēts 2025. gada 13. maijā
Foto no AS “Swedbank” arhīva