Banka ir kredītiestāde, kas piesaista uz laiku brīvos naudas līdzekļus, veic norēķinu un kredīta, vērtspapīru, valūtas, naudas apgrozības regulēšanas un vērtību glabāšanas operācijas.

Bankā norisošos procesus var iedalīt vairākos darbību virzienos:

  • Informācijas tehnoloģijas (IT) un dati

Ietver IT infrastruktūras uzturēšanu un attīstību, datu drošību, kā arī datu analīzi, lai pieņemtu pamatotus biznesa lēmumus. IT, biznesa informācija (BI)*, mākslīgais intelekts un UX / UI dizains ir daļa no nākotnes bankas darbības veidošanas, lai izstrādātu digitālos risinājumus, kas uzlabotu klientu pieredzi.

* (BI) business intelligence - datu apkopošana, uzglabāšana, analīze un atskaišu sagatavošana biznesa lēmumu pieņēmējiem.

  • Risku vadība, atbilstība un juridiskais atbalsts

Atbild par dažādu risku, tostarp kredītriska, tirgus riska un operacionālo risku identificēšanu, novērtēšanu un pārvaldību. Nodrošina, ka bankas darbība atbilst normatīvo aktu prasībām, pielāgojoties jauniem noteikumiem un palielinot informācijas drošību.

  • Klientu konsultēšana

Ietver klientu konsultēšanu gan attālināti, gan klātienē par ikdienas bankas pakalpojumiem, finansēšanu, ieguldījumiem, apdrošināšanu un pakalpojumiem uzņēmumiem.

  • Finanses un analīze

Atbild par bankas finanšu pārvaldību, budžeta plānošanu, finanšu datu analīzi, lai būtu iespējams pieņemt pārdomātus lēmumus, kas sniedz pievienoto vērtību klientiem un bankai. Darbības joma iekļauj arī finanšu prognožu gatavošanu biznesa ilgtermiņa attīstībai, kredītu analīzi, aktīvu un pasīvu pārvaldīšanu.

  • Biznesa un produktu attīstība

Iekļauj jaunu produktu un pakalpojumu izstrādi, kā arī produktu piedāvājumu attīstīšanu, pamatojoties uz  klientu dažādajām vajadzībām un individuālajām prasībām.

  • Personāla vadība, mārketings, komunikācija un atbalsta funkcijas

Ietver darbinieku atlasi, apmācību, attīstību un motivēšanu, kā arī darba attiecību pārvaldību. Mārketings, komunikācija, darba vides un personāla vadība veicina biznesa attīstību un veido ilgtspējīgu zīmolu. Mērķis ir panākt, lai darbinieki justos novērtēti un viņiem būtu pieejami rīki, kas veicinātu attīstību un iespējami labāko sniegumu.

Minētās sešas bankas darbību jomas iekļauj dažādu profesiju pārstāvjus, tāpat šīs jomas ir savstarpēji saistītas un nodrošina bankas efektīvu darbību.
“Profesiju pasaule” darbā vietā “Banka” ir iespēja iepazīt vienu profesiju no katras bankas darbības jomas.

 

Informācija sagatavota sadarbībā ar AS "Swedbank"
Uzzini vairāk par darba un prakses iespējām AS "Swedbank" - Kick start your career in Latvia | Swedbank.

Publicēts 2025. gada 13. maijā