Ik rīts sākas ar aktuālās uzņēmumu struktūrvienības informācijas iepazīšanu. Darba drošības atkārtošana un zināšanas, kā pareizi rīkoties katrā situācijā, ir gluži vai Bībele. Tramvaja vadītājam visu darba dienu ir jākoncentrējas notikumiem salonā un uz ielas. Jauno tramvaju, gluži kā datoru var restartēt, jo praktiski visas sistēmas darbojas datorizēti. Pirms katras maiņas vadītājam jāpārbauda vai deg visas lampiņas, vai atveras durvis, vai visas iekārtas strādā tā, kā tas paredzēts. Arī tramvaju parki atjaunojas un jaunie tramvaji būtiski atšķiras no vecajiem. Tramvajos pasažieru ērtībām uzstādītas dažādas iekārtas, tostarp biļešu iegādes automāts. Tramvaja vadītājs nezina, kad un kur iekāps kontrole, tāpēc iekāpjot vienmēr reģistrējiet savu e-talonu. Pirms maiņas sākšanas tramvaja vadītājs pārbauda arī tramvaja salonu. Jaunajos tramvajos uzstādītais biļešu iegādes automāts. Tramvaja vadītāja kabīnē uzstādītajos divos monitoros redzams viss, kas notiek salonā, kā arī ārpus tā, jo kameras uzstādītas arī tramvaja ārpusē. Nepieciešamības gadījumā vadītājs pa rāciju sazinās ar dispečeru. Saziņa ar pasažieriem par nestandarta situācijām notiek izmantojot tramvaja iekšējo komunikācijas sistēmu. Tik vienkārši, bet reizē arī sarežģīti – tramvaja vadītāja kabīne izskatās gluži kā kosmosa kuģī. Tramvajos uzstādītās novērošanas kameras ļauj vadītājam ērtāk sekot līdzi situācijai tramvaja salonā. Pieredzējušākiem tramvaja vadītājiem ir iespēja strādāt arī par tramvaju vadītāju instruktoru. Alkometra rādījumam vienmēr jābūt "pa nullēm", tāpēc tramvaja vadītājam ar alkoholu jābūt uz "Jūs". Veselības speciālista apmeklējums un pārbaude ar alkometru tramvaja vadītājam ir obligāta pirms katras maiņas. Jaunais tramvajs ir komfortabls gan tā vadītājam, gan pasažieriem. Baltos kreklus un kaklasaites tramvaja vadītājam izsniedz darba devējs – brīvdienās un svētku dienās šāds apģērbs ir obligāts. Publicēts 2020. gada 04. decembrī