Profesija smago spēkratu mehāniķis saistās ar smagās tehnikas remontu. Tā ir tehnika, kas tiek nodarbināta būvniecībā, mežizstrādē, lauksaimniecībā, ceļu būvē un citās nozarēs. Hidraulika, mehānika un elektronika ir cieši saistītas. Bieži darbā tiek izmantotas dažādas smērvielas un ķīmija, lai skrūves vieglāk atskrūvēt. Kas slēpjas šajā kastē, zina tikai mehāniķis. Arī par elektrību mehāniķim ir jāzina daudz. Gluži bez roku sasmērēšanas ar eļļām iztikt nevarēs. Smago spēkratu mehāniķim ir jāpārzina spēkratu uzbūve. Spēkratu mehāniķa uzdevums ir izjaukt, atrast problēmu, nomainīt vai salabot salūzušo elementu un salikt visu atpakaļ. Veicot remontdarbus, tiek izmantoti darba drošības līdzekļi. Katra mehānisma remontam ir atbilstoši instrumenti. Servisi ir labiekārtoti, apsildīti, aprīkoti ar nepieciešamajām iekārtām un instrumentiem. Spēkratu mehāniķim jāprot veikt arī meža mašīnu tehnisko apkopi un remontu. Ja iespējams salabot tehniku darba vidē, tad tas tiek darīts tur. Bet, ja vajadzīgs nopietnāks remonts, tad tehniku pārvieto uz servisu, kur ir vairāk iespēju veikt remontu. Mobilā servisa automobiļi ir gatavi doties ceļā. Mobilajos servisos ir viss nepieciešamais, lai tehniku saremontētu uz vietas, ja vien tas ir iespējams. Spēkratu mehāniķis darbā izmanto dažāda izmēra uzgriežņu atslēgas. Dažreiz smago spēkratu mehāniķa darbā ir nepieciešama arī kolēģu palīdzība. Mūsdienu smagās tehnikas remonta apstākļus nevar salīdzināt ar tiem, kādi bija agrāk. Veicot remontdarbus, fiziska spēka lietošanu var aizvietot ar speciālām palīgiekārtām. Publicēts 2019. gada 9. septembrī