Katra paciņa tiek ievadīta sistēmā, lai to varētu izsekot līdz tā sasniedz adresātu. "Latvijas Pasts" nodrošina jaunas tehnoloģijas operatora darba vietā. Piemēram, elektroniskā parakstīšanās platforma. katrs sūtījums (vēstule, paciņa, kārba u.c.) tiek nosvērta, jo no svara atkarīgas piemērojamās nosūtīšanas izmaksas. Pasta nodaļas operators strādā arī klientu apkalpošanas zālē. Pasta nodaļas operators pārzina "Latvijas Pasta" piedāvātos iepakojuma veidus. Klienti tiek apkalpoti rindas kārtībā, klientam vispirms izvēloties, kādu pakalpojumu viņš vēlas saņemt. Darbā ir jāzina latviešu, krievu, kā arī angļu valoda, jo pasta nodaļas apmeklē arī tūristi, kurus galvenokārt interesē suvenīru iegāde, kā arī naudas nosūtīšana vai saņemšana. Pasta nodaļas operatora darba pienākumos ietilpst arī sūtījumu ievietošana abonentu kastītēs. Katram sūtījuma veidam ir sava noteikta uzlīme, pēc kuras tos kategorizē, piemēram, avio pasts, eksprespasts, ierakstīts sūtījums, regulārs sūtījums u.c. Operators paciņas sašķiro un vēlreiz nosver pirms nosūtīšanas. Operators darbā ar sūtījumiem izmanto specifiskas datorprogrammas, kuru izmantošanai nepieciešamas datorprasmes. Noliktava, kur alfabēta secībā glabājas reģistrētie sūtījumi. Šādos maisos tiek atvesti sūtījumi, kurus operatoram ir jāievada pasta sūtījumu sistēmā un jāizsniedz pastniekiem vai adresātiem. Operatora darba procesa paātrināšanai ir ieviestas dažādas sistēmas informācijas nolasīšanai un apstrādei. Piemēram, svītru koda lasītājs. Sūtījumi noformēti un gatavi doties ceļā. Darba apjomi jūtami pieaug jau sākot no novembra vidus un ievērojama klientu aktivitāte pasta nodaļās ilgst līdz pat janvārim. Publicēts 2020. gada 15. oktobrī