Ziemas dienesta automašīna kopā ar sniega tīrāmajām lāpstām un sāls kaisīšanas iekārtu bez kravas sver 16 tonnas. Vissarežģītāk strādāt ir snigšanas laikā – ierobežotā redzamība liek maksimāli koncentrēties uz ceļa notiekošajam. Sniega lāpsta platums ir iespaidīgs, tāpēc manevrēšana šaurās ielās un uz ceļiem prasa īpašas prasmes. Pirms katra reisa no sāls noliktavām ar iekrāvēju sāli saber automašīnas kravas kastē. Kravas automašīnas vadītājs seko līdzi, lai kaisāmās sāls pietiktu visam reisa garumam, bet nepārsniegtu maksimāli atļauto mašīnas un kravas kopējo svaru, kas ir 25 tonnas. Kad sāls iekraušana pabeigta, kravas automašīnas vadītājs pārklāj kravas nodalījumu. Pirms reisa tiek pārbaudīts, vai visas kustīgās detaļas, tai skaitā sāna lāpsta, ir darba kārtībā. Tāpat tiek uzmanīgi pārbaudīts, vai deg visas signālugunis, vai rotējošās daļas turas stingri, vai automašīna ir pilnīgā darba kārtībā. Autovadītāja darba vieta atgādina lidmašīnas pilota kabīni – iekārtu darbība ir automatizēta un mūsdienu tehnoloģijas nodrošina pilnu datu pieejamību tiešsaistē. Ar vienu rokas kustību no kabīnes var regulēt gan izkaisāmā sāls daudzumu, gan lāpstas savērsumu. Publicēts 2019. gada 22. jūlijā