Ir svarīgi sevi turēt labā formā, tāpēc koncertmeistare visu laiku vingrinās Koncertmeistari ir vajadzīgi visiem vokālistiem, instrumentālistiem, koriem. Viņi ir vajadzīgi mēģinājumos, koncertos. Bildē mēģinājums ar vijolnieku Juriju Savkinu Darba vieta. Koncertmeistare Zane Volberga strādā Latvijas Nacionālajā operā un baletā. Bieži gadās, ka viņa operas namā ierodas pulksten 11 un iziet no tā pulksten 23 Notiek individuālas stundas ar vokālistiem. Bildē redzama koncertmeistare un basbaritons Rihards Mačanovskis Mēģinājumi aizņem ļoti lielu daļu no darba ikdienas Lai kļūtu par koncertmeistaru, pirmais priekšnoteikums - ir jāiemācās labi spēlēt klavieres Koncertmeistars nestrādā viens, viņš visu laiku ir kontaktā ar kolēģiem Koncertmeistarei labi jāorientējas Latvijas Nacionālās operas plašajā repertuārā - bildē nošu lapas dažādām operas izrādēm Ir jāatbalsta mūziķi, ar ko kopā spēlē, katram jāatrod pareizā pieeja, kas nozīmē, ka koncertmeistaram jābūt arī mazliet psihologam. Jābūt arī ļoti mobilam un elastīgam, jo ir jāstrādā dažādos lauciņos – ar solistu, ar instrumentālistu, ar kori, ar orķestri, ar diriģentu. Bildē koncertmeistare un tenors Guntars Ruņģis kārtējā mēģinājumā Zane Volberga stāsta, ka darbs operā viņai nav darbs klasiskā izpratnē, tā ir liela daļa viņas dzīves Publicēts 2019. gada 2. decembrī