Keramiķa profesijas pārstāvji veido ne tikai traukus un dekorus, bet arī rotas, flīzes, izlietnes un citus keramikas izstrādājumus Keramiķis var specializēties darbā ar vienu materiālu, piemēram, “Mēness Bļoda” keramiķes veido izstrādājumus no porcelāna Viss sākas ar keramikas izstrādājuma dizaina ideju un skici, tad tiek uzsākts darbs pie izstrādājuma izveides Keramikas izstrādājuma makets no kartona No ģipša izgatavotas darba veidnes trauku un figūru liešanai. Daudzi keramiķi ģipša formas veido paši, taču ir iespējams iegādāties jau gatavas formas vai tās pasūtīt Var iegādāties jau gatavu porcelāna masu, taču porcelāna masu var izveidot arī pats no porcelāna pulvera Porcelāna pulveri sajauc ar ūdeni un rūpīgi maisa vairākas reizes Sagatavoto porcelāna masu lej izveidotajā ģipša formā Kad masa ir sacietējusi, izņem porcelāna izstrādājumu no ģipša formas. Šajā procesā jābūt ļoti uzmanīgam, lai trauku nedeformētu, jo tā struktūra ir ļoti trausla Trauka līnijas nolīdzināta ar mīkstu, mitru sūklīti. Arī šajā procesa jādarbojas maigi un rūpīgi, lai nesabojātu trauka formu Uz trauka meistars ieraksta savus iniciāļus, tā uzņemoties atbildību par radīto darbu Ģipša forma krūzes osas veidošanai Osu var veidot ar rokām, izrullējot porcelāna masu vajadzīgajā formā Pie krūzes piestiprina osu, stiprinājumu vietās veicot ieskrāpējumus labākai saķerei Osu stiprinājumu vietas arī nedaudz samitrina ar šķidru porcelāna masu Keramiķim no darba procesa ar keramikas māliem un masām mēdz būt sausas rokas Porcelāns cepšanas procesā saraujas, tas jāņem vērā, veidojot ģipša formas – formai jābūt lielākai nekā plānotā trauka izmēram Porcelāna traukus var apgleznot ar šķidro porcelāna masu, pirms tam pieliekot tai vēlamo krāsas pigmentu Keramiķa darba instrumenti dažādu tekstūru veidošanai uz keramikas izstrādājumiem Bieži lietoti keramiķa instrumenti – otas, lineāli, metāla cilpiņas, rievotās cilpas, īleni, modelēšanas steki u.c. Glazūra ir plāns stiklveidīgs keramikas materiālu pārklājums, kas nodrošina izstrādājumu ūdensnecaurlaidību. Tās var iegādāties jau gatavas vai pulverveidā Elektriskā keramikas apdedzināšanas krāsns. Krāsns iegāde keramiķim noteikti ir nozīmīgs finansiālais ieguldījums, jo tas ir dārgs aprīkojums Krāsnī keramikas izstrādājumi tiek likti vairākos līmeņos. Būtiski ir, lai trauki nesaskaras, jo tad tie var salipt kopā Nozīmīgs ienākumu avots keramiķiem ir arī meistarklašu / nodarbību vadīšana. Tāpēc bieži keramiķu darbnīcas rīko gan klātienes, gan tiešsaistes nodarbības Keramiķa profesijā ir iespēja specializēties tikai keramikas izstrādājumu dizaina skiču un maketu veidošanā Podnieki strādā pamatā tikai ar mālu, veidojot sadzīvē nepieciešamus priekšmetus (krūzes, šķīvjus, bļodas, vāzes, māla podus un tml.) Melno krāsu māla trauki iegūst svēpēšanas procesā - apdedzināšanas cikla beigās cepli piepilda ar malku un aizmūrē, no āras degšanas procesam vairs nepiekļūst skābeklis un tas tiek “izņemts” no māla sastāva Podnieka māls Podnieki darina ikdienā lietojamus traukus, izmantojot podnieka virpu vai rullētus māla plastus, vai lipinot priekšmetus Darbā jārēķinās ar fizisku roku darbu, gan sagatavojot materiālus darbam, gan veidojot un virpojot traukus Podnieks gatavo trauku lipināšanas tehnikā, trauka formu veidojot no savstarpēji salīmētām māla sloksnēm Māla lipināšanas tehnika ir vissenākais trauku veidošanas paņēmiens, ko izmantoja jau tad, kad vēl nebija izdomāta podnieka ripa Šādi trauki tiek darināti tikai ar rokām, neizmantojot podnieka virpu Māla traukus pulē ar gludu akmeni Traukus pulē arī ar vilnas drānu Podnieka darba instrumenti Viens no sarežģītākajiem darbiem ir cepļa celšana. Jāveido atvērumi (uguns ceļi), pareizi jāveido velves, lai traukus var pienācīgi apdedzināt un karstums piekļūtu visiem traukiem vienmērīgi Paiet zināms laiks, kamēr podnieks iemācās, kā iegūt cepļa nepieciešamo temperatūru un kā to uzturēt Lindai (“Linda ceramic studio”) podniecība ir sirdsdarbs, ar kuru viņa iepazīstina daudzus arī keramikas radošajās darbnīcās Publicēts 2022. gada 26. oktobrī