Lai labāk saskatītu bojājumu, tehniķis izmanto papildus apgaismojumu. Vislabākais veids, kā precīzi noteikt bojājuma izmērus, ir izklaudzināt ar speciālu āmuriņu – tur, kur ir bojāts kāds no kompozītmateriālu slāņiem, skaņa ir citādāka. Jāaplūko ne tikai konkrētā vieta, bet arī plašāks laukums ap to. Tad uz detaļas novelk bojājuma robežlīnijas. Struktūrkompozītu tehniķim ir jābūt ļoti pacietīgam un pedantiskam. Gluži vai rasēšana uz lidmašīnas. Ir dažādas situācijas – ar viena veida bojājumu drīkst lidot, ar cita veida – nē. Kad bojājums ir noteikts, to meklē – procedūru aprakstos, lai uzzinātu kāda veida remonts nepieciešams. Standarta bojājumu gadījumos, piemēram, šasiju durtiņu remonts ir standarta procedūra un saskaņojums ar lidmašīnu ražotāju nav nepieciešams. Oglekļa šķiedras kompozītmateriāli ieņem arvien lielāku lomu ne tikai aviācijā, bet arī mašīnbūvē un kosmosa industrijā. Kompozītmateriālu apstrādē izmanto mūsdienīgas tehnoloģijas. Top ielāps, kas burtiski tiek saaudzēts kopā ar detaļas materiālu. Materiālu sagatavošanā galvenais ir precizitāte un vēlreiz precizitāte. Viens no komponentiem oglekļa šķiedras materiāla izgatavošanā ir epoksīda sveķi. Strādājot ar ķīmiskām vielām nepieciešami personīgie darba aizsardzības līdzekļi. Uzrasētais jaunā materiāla lekāls tiek pārnests uz oglekļa šķiedru. Ielāpam ir precīzi jāsakrīt ar bojājuma vietu. Izmantoti tiek dažādi elektroinstrumenti. Strādājot ar slīpēšanas un griezējinstrumentiem rodas putekļi, tāpēc nepieciešams arī respirators. Darbs ar slīpēšanas un griezējinstrumentiem notiek speciālā telpā, kur uzstādīti jaudīgi putekļu nosūcēji. Slīpēšana un bojātā materiāla izņemšana ir ļoti skrupulozs darbs – nepieciešama precizitāte līdz milimetru desmitdaļām. Pamatā tiek izmantoti pneimatiskās piedziņas instrumenti. Speciālistam jāprot rīkoties ar ļoti dažādiem instrumentiem un burtiski jāsajūt apstrādājamais materiāls. Speciālists darbā izmanto arī šādu pneimatiskās piedziņas slīpmašīnu. Tāpat tiek izmantots šāds specifisks ar akumulatoru darbināms nazis. Darbā obligāti jāievēro visi darba drošības pasākumi. Slīpēšana jāveic ar visaugstāko precizitāti kā zobārstam. Speciālajā aizsargtērpā dienā jāpavada salīdzinoši neilgs laika sprīdis. Struktūrkompozītu tehniķi veic arī dekoratīvo salona apšuvumu atjaunošanu. Lidmašīnu iekšējās apdares paneļi tiek regulāri atjaunoti. Panelis ar jauno pārklājumu tiek ievietots vakuuma iekārtā, kur jaunais materiāls perfekti pieguls pamatnei. Iekārtas ir ļoti modernas un garantē izcilu iznākumu. Lidmašīnas salona dekoratīvais panelis atkal ir kā jauns. Publicēts 2021. gada 17. februārī