Tankkuģis “Elandra Redwood” (SIA LSC) ir 183m garš un 32m plats. Ar to pārvadā dažādas ķīmiskās un naftas lejamkravas. Tā galvenā dzinēja nominālā jauda ir 7180 kW (9628 Zs), ekspluatācijas ātrums – 14,5 mezgli, bet dedveits – 49 999 tonnas. Uz tā strādā aptuveni 21 cilvēka liela apkalpe. Kuģa mehāniķis strādā uz dažādiem kuģiem, t.sk. uz bīstamo kravu kuģiem, piemēram, uz kuģiem, kas pārvadā gāzes, ķīmisko kravu, kā arī naftas tankeriem. Galvenais dzinējs MAN B&W S90ME-C šķērsgriezumā. Viens no lielākajiem kuģa dzinējiem pasaulē - Wärtsilä RT-flex96C divtaktu dzinējs, kas ir vairāku stāvu mājas augstumā. Tā cilindru diametrs ir 96 cm, bet virzuļa gājiens – 2,5 m. Tā jaudīgākajai versijai ir 14 cilindri, tas sver 2300 t un saražo 80 080 kW jeb 107 390 Zs jaudas, patērējot pat 250 tonnas degvielas dienā. Kuģa mehāniķis uz kuģa nodrošina visu kuģa iekārtu un mehānismu uzturēšanu tehniskā kārtībā – iekārtas uz kuģa atrodas dažādās vietās, pat ļoti lielā augstumā. Veicot dažādus remontdarbus uz kuģa, ir jāprot izmantot arī darbmašīnas, tādēļ mācību laikā ir jāpievērš liela uzmanība virpošanas, frēzēšanas, metināšanas u.c. prasmju apguvei. Kuģa darbnīca ir jāuztur nevainojamā kārtībā un tīrībā. Katram darbarīkam ir sava vieta! Ja paņēmi, vēlāk to noliec atpakaļ tajā pašā vietā! Kuģa mehāniķis atbild arī par rezerves daļu pasūtīšanu un uzglabāšanu. Katrai rezerves daļai ir īpaši atvēlēts plaukts, lai nepieciešamības gadījumā būtu viegli tās atrast! Kuģa stūres lāpstiņu groza jaudīgas hidrauliskās stūres mašīnas. Uz kuģa elektrību ražo speciāli šim mērķim paredzēti dīzeļģeneratori. Tankkuģa “Stena Perros” divtaktu galvenais dzinējs MAN B&W 6S46MC-C. Tādi uz kuģa ir divi. Kopējā jauda 2 x 7860 kW (2 x 10 540 Zs). Nepieciešamības gadījumā saldūdeni tehniskajām sistēmām, piem., dzinēju dzesēšanai vai izmantošanai tvaika katlos, iegūst īpašos saldūdens ģeneratoros turpat uz kuģa, pārtvaicējot jūras ūdeni. Sagatavojot degvielu vai eļļu izmantošanai dzinējos, tā ir jāattīra no mehāniskajiem un ūdens piemaisījumiem. To paveic degvielas un eļļas separatori. Ūdeni, ko izmanto dzinēju dzesēšanai, atdzesē ar jūras ūdeni īpašos dzesētājos. Attēlā redzami plākšņu tipa dzesētāji. Galvenajam dzinējam ir īpašas lūkas, kuras atver, ja jāveic dzinēja apskate vai remonts no iekšpuses. Uz kuģa gadās sarežģītas situācijas, kuru bojājuma cēlonis ne vienmēr uzreiz ir atrodams - tad palīgā nāk mehāniķi ar savu pieredzi. Kuģa mehāniķi, kas strādā otrā mehāniķa līmenī, organizē darbu mašīntelpā. Savukārt vecākajam mehāniķim ikdiena vairāk saistās ar dokumentu darbu, kā arī atbildību par visu, kas attiecas uz kuģa tehnisko daļu. Kuģa mehānismu un sistēmu darbināšanā plaši tiek izmantota dažādu spriegumu elektrība, tādēļ kuģa mehāniķim ir jāpārzina un jāprot lieto arī elektroenerģijas sadales u.c. sistēmas. Mašīntelpas vadības postenis ir atsevišķa telpa, kas ierīkota, lai varētu uzraudzīt un kontrolēt visu kuģa mehānisko un elektrisko sistēmu darbību, arī palaist un apturēt galveno dzinēju. Kuģa mehāniķis uztur kuģa iekārtu dokumentāciju (pārsvarā angļu valodā) – atzīmē kuģa iekārtu žurnālā mašīnu un iekārtu stāvokli, pamanītos defektus, kā arī veikto remontu datumus un iemeslus. Ik pēc noteikta laika kuģa galvenajam dzinējam ir jāveic tehniskā apkope. Šajā attēlā tiek izņemts dzinēja virzulis. Tiek noņemta galvenā dzinēja cilindra galva, lai veiktu cilindra čaulas dzesēšanas sistēmas gumijas blīvējuma maiņu sakarā ar ūdens noplūdi caur to. Dzinēja virzulis ir notīrīts un pārbaudīts, gredzeni nomainīti. Tas ir gatavs ievietošanai atpakaļ cilindrā. Kuģa vajadzībām nepieciešamo ūdens tvaiku saražo tvaika katlos. Kuģa mehāniķim jārēķinās, ka nepieciešamības gadījumā viņu var izsaukt darbā jebkurā diennakts laikā. Pavadīt jūrā ilgu laiku slēgtā telpā un kolektīvā ir psiholoģisks pārbaudījums, kas parāda, vai esi gatavs būt par jūrnieku. Jārēķinās, ka ir vietas, kur kuģojot gandrīz vienmēr ir vējains, viļņains. Šobrīd kuģi ir pietiekami spēcīgi un labi aprīkoti, lai kuģotu arī caur šādām vietām. Publicēts 2020. gada 19. jūnijā