Intervija ar Sintiju Mami,
Tukuma degvielas uzpildes stacijas Statoil vadītāja
Kā Tu sāki strādāt Statoil uzņēmumā?
Kad pabeidzu Tukuma vidusskolu, sapratu, ka mani interesē darbs tirdzniecībā. No draugiem uzzināju, ka Tukuma Statoil degvielas uzpildes stacijā (DUS) ir vakanta pārdevēja vieta. Es pieteicos, un šajā uzņēmumā strādāju nu jau 14 gadus.
Kā veidojās Tava karjera?
Pirmos gadus strādāju par pārdevēju. Pēc tam izmantoju uzņēmuma piedāvāto iespēju iziet Talantu apmācību – kursus vairāku mēnešu garumā, kas teorētiski sagatavo DUS vadītāja un vadītāja vietnieka amatiem. Nākamos astoņus mēnešus veicu vadītāja vietnieka pienākumus. Pēdējos divus gadus esmu Tukuma DUS vadītāja.
Tā kā Statoil ir uzņēmums, kurā guvu savu pirmo darba pieredzi, novērtēju to, ka ļoti daudz varēju iemācīties tieši darba vietā, piemēram, darbu ar precēm, pie kases, saskarsmi ar klientiem. Atbalstu iemaņu iegūšanā saņēmu no kolēģiem. Kad biju vietniece, man ļoti patika darbs ar piegādātājiem un tirdzniecības pārstāvjiem.
Ko dara DUS vadītājs?
Tukuma DUS esam desmit darbinieki – astoņi pārdevēji, vietnieks un vadītājs. Galvenokārt mans darbs ir saistīts ar personāla vadīšanu.
Vadītājs ir kopā ar komandu, jo veic darbu pie kases un apkalpo klientus.
Tas noteikti jādara, lai līdz sīkumiem pārzinātu stacijas darbību un zinātu, kas būtu maināms vai uzlabojams. Vadītāja pienākums ir arī apmācīt jaunos darbiniekus.
Uzņēmumam ir izvirzīti kopīgi biznesa mērķi, savukārt katrai stacijai ir savi mērķi, kas jāsasniedz. Stacijā rīkojam iekšējās sacensības, kas motivē darbiniekus censties un sajust vienotas komandas garu. Galvenais uzdevums – lai klienti būtu apmierināti, lai to loks pieaugtu un varētu nodibināt ilgtermiņa attiecības.
Palīdzam klientiem risināt arī tehniska rakstura jautājumus. Ja kādam gadījies bākā sajaukt degvielu, izsaucam palīgā tehnisko atbalsta servisu. Paši varam nomainīt logu tīrāmās slotiņas vai palīdzēt iebraukt automazgātavā.
Kāds ir vadītāja darba dienas ritms?
Tas ir astoņu stundu darbs, kuru var plānot pēc saviem ieskatiem un vienošanās ar kolēģiem. Strādāju gan dienā, gan vakarā, gan brīvdienās. Tā vislabāk redzu, kādi klienti izmanto mūsu pakalpojumus un kādas ir to prasības. Nakts maiņā vadītājs gan nestrādā.
No rīta, kad ierodos stacijā, veicu ikdienas kontroli, ieplānoju šīs dienas darāmos darbus, bet pārsvarā lielāko dienas daļu esmu veikalā. Dažādas finanšu atskaites gatavo gan vadītājs, gan vietnieks. Mēs šos pienākumus dalām. Varu teikt, ka vadītāja darbs – tas ir darbs ar cilvēkiem. Esmu nepārtrauktā kustībā, un garlaicīgi nepaliek ne mirkli.
Vai vari minēt kādas ēnas puses šajā darbā?
Nē. Nav nekā, kas man nepatiktu. Ir bijuši, protams, dažādi klienti, arī aizkaitināti. Bet visus starpgadījumus un situācijas esam spējuši veiksmīgi atrisināt.
Kad Tu sajūti gandarījumu savā darbā?
Vislielākais gandarījums ir redzēt jauno darbinieku izaugsmi. Iesākumā cilvēks ir samulsis un nedrošs par sevi, jo informācijas apjoms ir ļoti liels. Bet pēc gada jau ir redzams rezultāts – pašapzinīgs pārdevējs. Ir tikai pacietīgi jāpārvar sākuma posms.
Gandarījumu sniedz, ka stacijā atgriežas zināmi klienti, ka viņi jūtas gaidīti. Ikdienā mēs cenšamies ar viņiem aprunāties, uzklausīt vēlmes un ieteikumus.
Ko Tu ieteiktu jauniešiem, kuri meklē darba iespējas?
Noteikti būt pārliecinātiem par sevi un pieteikties darbā Statoil uzņēmumā. No savas pieredzes zinu, ka sākuma posms šķiet nepārvarams un sarežģīts, bet ir sevi jāpārvar un jātiek tam pāri. Pie mums strādā ļoti daudz jauniešu.
Kompānijas politika ir virzīta uz
studējošo jauniešu atbalstu, kāpēc arī daudzi izvēlas šeit strādāt.
Piemēram, kad mācījos uzņēmējdarbību Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātē, varēju pielāgot darba laikus mācību ritmam.
Kā Tu redzi savu nākotni?
Neesmu par to īpaši domājusi, jo šobrīd esmu ļoti apmierināta. Man patīk darbs ar klientiem, un to arī vēlos turpināt.
Latvijā kopumā ir 77 degvielas uzpildes stacijas, tā kā pastāv arī iespēja pamainīt darba vietu. Klientu loks un ritms ir atkarīgs no DUS izvietojuma – vai tā atrodas mazpilsētā vai lielceļa malā.
Es daru savu darbu nevis tāpēc, lai man būtu darbs un alga, bet tāpēc, ka man tas ļoti patīk.