Autoservisā sākotnēji tiek veikta auto virsbūves bojājuma vietas foto fiksācija. Īpaši būtiski tas ir reizēs, kad auto remonta apmaksu veic auto apdrošināšanas uzņēmums Pirms auto krāsošanas ir jāveic virkne sagatavošanas darbu, kas iekļauj, piemēram, arī buktes izvilkšanu Tiek novērtēts detaļas bojājums, lai izlemtu par tālāko remonta procesa norisi Ja detaļas bojājums ir nozīmīgs, detaļa vai tās daļa tiek izgriezta Jaunā detaļa jāpiemēro izgrieztās detaļas izmēriem Metālu detaļu izgriešanas procesā ir būtiski ievērot darba drošības prasības, lietojot nepieciešamo aizsargaprīkojumu Izgrieztās bojātās detaļas vietā piemetina jauno detaļu Pēc buktes izvilkšanas vai jaunas detaļas piemetināšanas virsma tiek apstrādāta ar dažādiem materiāliem un aprīkojumu - notiek virsmas špaktelēšana, slīpēšana un gruntēšana Lai sagatavotu virsmu krāsošanai, tiek izmantoti dažādas graudainības smilšpapīri. Ir būtiski zināt, ar kādu smilšpapīru ir jāapstrādā virsma, lai tā netiktu sabojāta Automašīnas maskēšana, grunts, krāsas un lakas uzklāšanas process notiek specializētās krāsošanas kamerās Auto krāsošanas kamerās ir atbilstoša gaisa plūsma un filtrācija, kā arī iespēja uzstādīt nepieciešamo temperatūru, lai nodrošinātu krāsošanai un žūšanai piemērotu vidi Maskēšanas plēve, krāsu materiālu necaurlaidīgs papīrs un līmlente – šie materiāli paredzēti auto pārklāšanai pirms krāsošanas Maskēšanas papīrs ir ar glancētu pārklājumu, kas nodrošina krāsas necaurlaidību Auto logu gumiju maskēšanai tiek izmantota speciāla līmlente Durvju un citu detaļu ailēs tiek ievietots maskēšanas porolons, kas nodrošina grunts un krāsas nenokļūšanu automašīnas salonā Lai sagatavotu transportlīdzekli krāsošanai, ir rūpīgi jāveic maskēšanas darbs, kas var ilgt pat līdz divām stundām Maskēšanas plēve ir statiski lādēta, kas nodrošina tās blīvu piekļaušanos detaļām, kā arī plēve ir noturīga pret krāsu materiālu iedarbību Kvalitatīva transportlīdzekļa maskēšana pirms krāsošanas ir būtisks priekšnosacījums, lai krāsošanas procesā izmantotie līdzekļi nonāktu tikai uz tām detaļām, kuras ir paredzēts apstrādāt Pirms krāsošanas rūpīgi tiek maskēti arī transportlīdzekļa riteņi Krāsošanai tiek sagatavota transportlīdzekļa detaļa Ar izsmidzināšanas pistoli detaļai tiek uzklāta grunts, kas ne tikai aizsargā metāla virsmu, bet nodrošinās arī labāku krāsas saķeri ar virsmu Grunti uz virsmas uzklāj vienā vai vairākos slāņos Ir dažādu veidu gruntis, tāpēc transportlīdzekļa krāsotājam ir jāpārzina detaļu virsmu materiālus un to īpašības, lai izvēlētos piemērotāko grunti Ja tas ir nepieciešams, pēc grunts nožūšanas tiek veikta arī grunts slīpēšana Lai iegūtu nepieciešamo krāsas toni, dažreiz ir nepieciešami pat desmit dažādi pigmenti. Krāsas tonis jāizvēlas, pamatojoties uz auto ražotāja norādītajiem kodiem Stends ar bāzes krāsām un grunti, kā arī krāsas cietinātājiem un šķīdinātājiem, kas krāsai piešķir nepieciešamo konsistenci un īpašības uzklāšanai un sacietēšanai Pēc grunts uzklāšanas detaļas virsma ir jānožāvē un jāattauko Krāsa virsmai tiek uzklātu vairākos slāņos, nepieciešami četri, pieci vai pat astoņi krāsas slāņi Pēc krāsas nožūšanas virsmai tiek uzklāta laka Pēc lakas nožūšanas veic krāsoto daļu montāžu, pulēšanu un auto mazgāšanu Pulējot virsmu, iegūst ne tikai virsmas spīdumu, bet arī koriģē lakas uzklāšanas procesā radušās nepilnības, ja tādas ir Publicēts 2022. gada 14. jūnijāFotomateriāli tapuši sadarbībā ar SIA AUTOSTIL