Rīgas pilsētas Pārdaugavas tiesas kancelejas vadītāja vietnieces Alises Gašpuites darba vide. Ar īpaša e-kioska palīdzību lietu dalībnieki var piekļūt mājaslapai www.manas.tiesas.lv. Lai gan ikdienā jākomunicē ar citiem darbiniekiem, tiesas kancelejas vadītāja vietniecei ir atsevišķs kabinets. Lietas ar saliktām spēkā stāšanās atzīmēm tiek nodotas tiesas sekretāriem, kuri izraksta izpildrakstus vai sūta uz valsts iestādēm. Alise Gašpuite tālākai apstrādei nodod lietu tiesas sekretārei. Tiesas kancelejas darbs ir ļoti sistemātisks un plānveida, drošāk darāmo ierakstīt kalendārā. Lai nepazustu haosā, uz darbgalda atrodas tikai darba pienākumiem nepieciešamais. Kancelejas vadītāja vietniece pārbauda, vai tiesas izskatītajās lietās ir viss nepieciešamais. Tiesā ikdienā nākas atbildēt gan uz kolēģu, gan tiesvedībā iesaistīto personu jautājumiem. Tiesas kanceleja izraksta arī izpildrakstus un pieprasījumu gadījumā nosūta spriedumus ar spēkā stāšanās atzīmēm. Tiesas kancelejas darbinieku nepieciešamais darba komplekts. Tiesas kancelejas vadītāja vietniekam jāprot darboties ar biroja tehniku. Atšķirīgi zīmogi dažādiem dokumentiem. Kancelejas vadītāja vietniecei jāpārbauda tiesu informatīvajā sistēmā, vai lietai pievienoti visi lēmumi un dalībnieki. Tiesu darbiniekiem aktuāli ir jaunās tiesu informatīvās sistēmas apguve un pāriešana uz e-lietām, darbs pie datora aizņem lielu daļu darba laika. Ierobežotas piekļuves lietas, piemēram, adopcijas lietas, tiek liktas seifā. Tādas ir apmēram 20 lietas gadā. Kancelejas vadītāja vietniece ir seifa atslēgu glabātāja un viena no nedaudzajām tiesas darbiniecēm, kam ir piekļuve seifam. Alise Gašpuite ir atbildīga par pietiekamu kancelejas esamību un atbilstību tiesas darbinieku vēlmēm. Tā kā tiesu sēdes tiek ierakstītas audio formātā un lietu dalībnieki sēžu audiprotokolus var pieprasīt par atsevišķu samaksu, nepieciešami daudzi CD. Baterijas nepieciešamas diktofoniem, kurus lieto tehnisku iemeslu dēļ vai izbraukuma sēdēs. Katram tiesnesim, palīgiem un kancelejas darbiniekiem rakstāmpiederumi ir plašā izvēlē pēc katra gaumes un vajadzībām. Lai pasūtītu tiesas darbiniekiem nepieciešamās kancelejas preces, jāpārbauda esošais sortiments. Izpildes plauktā stāv lietas, par kurām trīs dienu laikā pēc spēkā stāšanās ir jāsūta informācija citām valsts iestādēm. Savā vietā plauktā tiek novietotas lietas ar saliktām tiesu lēmumu spēkā stāšanās atzīmēm. Tiesas kancelejā tiek pārbaudīti visi tiesā ienākošie dokumenti. Jaunie lietu vāki, kuriem vienmēr jābūt pietiekamā daudzumā un kuri tiek pasūtīti caur Tiesu aministrāciju. Lietas skapjos sakārtotas pēc datumiem. Publicēts 2021. gada 21. jūnijā