Gaisa kuģu avionikas inženieris sadarbojas ar ražotāju gaisa kuģu elektronikas un elektrosistēmu problēmu novēršanai un to analizēšanai.

Gaisa kuģu avionikas inženieris darbā:

  • konstatē dažādas problēmas vai trūkumus gaisa kuģa elektronikā un elektrosistēmās;
  • analizē konstatētos trūkumus;
  • apraksta gaisa kuģa elektronikā un elektrosistēmās konstatētās problēmas;
  • izmanto lidmašīnu ražotāja sagatavotās rokasgrāmatas;
  • cieši sadarbojas ar tehniķiem un mehānikas inženieriem;
  • sadarbojas ar gaisa kuģu ražotāja kompāniju.

Darba aprīkojums:

gaisa kuģu avionikas inženiera galvenie darba instrumenti ir gaisa kuģu visa veida tehniskā dokumentācija, elektronikas un elektrosistēmu shēmu rasējumi, dators ar specifiskām programmām.

Darba apstākļi:

gaisa kuģu avionikas inženiera darbs tiek veikts pārsvarā biroja telpās, pie datora un lasot specifiskas tehniskās rokasgrāmatas un dažādus tehniskos rasējumus. Darba laiks ir standarta 8 stundas. Tāpat iespējami bieži komandējumi.

Darba iespējas:

gaisa kuģu avionikas inženierim darbu iespējams iegūt aviācijas tehnisko apkopju uzņēmumos vai pašās aviokompānijās. Izvēloties strādāt aviokompānijā “airBaltic” darbiniekam tiek izstrādāta karjeras un atalgojuma izaugsmes sistēma.

Iespējamais atalgojums:

gaisa kuģu avionikas inženierim atalgojums atkarīgs no uzņēmuma vai aviokompānijas, kā arī noslēgtā darba līguma noteikumiem. Aviokompānijā “airBaltic” atalgojums ir noteikts sākot no 1100 EUR pirms nodokļu nomaksas.

Rakstura īpašības un prasmes, lai labi paveiktu darbu:

jābūt universitātes grādam aviācijā vai siastītajās jomās (elektronika, elektrotehnika, datorzinības), vai arī var būt aviācijas programmas students, jāpiemīt spējai strādāt kā individuāli tā arī komandā, jābūt labām angļu un latviešu valodu zināšanām, labām analītiskām spējām un fizikas zināšanām, vēlama iepriekšēja darba pieredze aviācijā.

Publicēts 2021. gada 19. februārī