Pasažieru apkalpošanas aģents veic pasažieru apkalpošanu saskaņā ar aviokompāniju līgumu un lidostas prasībām.

Pasažieru apkalpošanas aģents darbā:

  • sadarbojas ar aviokompāniju pārstāvjiem reisa sagatavošanas un apkalpošanas procesā;
  • uzrauga un organizē reisa apkalpošanu, atbild par reisa apkalpošanas kvalitāti;
  • uzrauga un organizē darbu pasažieru reģistrācijas zonā un izlidošanas sektoros;
  • veic pasažieru reģistrāciju, reģistrē pasažieru bagāžu, pārbauda pasažieru ceļojuma un lidojuma dokumentus;
  • informē pasažierus par aviopārvadājumos aizliegtiem priekšmetiem un vielām, kā arī sniedz citu nepieciešamo informāciju;
  • nodrošina informāciju par reisa statusu reģistrācijas un iekāpšanas sektoru monitoros;
  • sniedz informāciju publiskajā apziņošanas sistēmā;
  • veic pasažieru sēdināšanas procesu lidmašīnā;
  • uzrauga pasažieru pārvietošanos lidlauka teritorijā;
  • veic skaidras un bezskaidras naudas maksājumu pieņemšanu no pasažieriem;
  • sadarbojas ar citām lidostas struktūrvienībām darba izpildes operatīvai nodrošināšanai;
  • veic apkalpotā reisa slēgšanu;
  • veic tranzītpasažieru un iereģistrētās bagāžas pārbaudi un informācijas apstrādi tranzītpasažieru apkalpošanas centrā;
  • veic citas darbības pasažieru apkalpošanā, kas paredzētas aviokompāniju apkalpošanas standartos vai lidostas normatīvajos aktos.

Darba aprīkojums:

dators ar darbam nepieciešamo programmatūru; rācija; publiskās apziņošanas sistēma; printeris pasažieru iekāpšanas karšu un pasažieru sarakstu drukāšanai; "svaiperis" (dokumentu nolasītājs); iekārta bagāžas nosvēršanai; kases aparāts; POS terminālis maksājumu karšu pieņemšanai; banknošu pārbaudes ierīce; darba formas tērps.

Darba apstākļi

Pasažieru apkalpošanas aģents strādā galvenokārt telpās. Darba vide ir dinamiska, jo ir saskarsme ar dažādiem cilvēkiem un atšķirīgām situācijām. Darbs notiek saskaņā ar maiņu grafiku.

Darba iespējas

VAS" Starptautiskā lidosta "Rīga"" realizē pasažieru apkalpošanas aģentu apmācību un, pēc tās veiksmīgas nokārtošanas, nodrošina ar darbu attiecīgajā amatā.

Rakstura īpašības un prasmes, lai labi veiktu darbu:

spēja ātri un precīzi strādāt spriedzes (stresa) apstākļos un neordinārās situācijās; prasme izvērtēt prioritātes; spēja strādāt komandā un sadarboties; komunikabilitāte; atbildīgums; paškontrole; jābūt vērīgam un mierīgam.

Publicēts 2021. gada 7. jūnijā