Reklāma un mārketings

Lai bizness būtu veiksmīgs, svarīgi ir arī, lai par tavu preci vai pakalpojumu uzzina citi – tavi iespējamie klienti. Tāpēc, būvējot savu uzņēmējdarbību, nopietni izplāno arī reklāmas un mārketinga stratēģiju – nosaki, kas būs tavas preces mērķauditorija - klienti.

Reklāmas un mārketinga veidošanas procesā biznesa eksperti iesaka vispirms domāt par to, ko un kam vēlies ar reklāmu un citām publiskām aktivitātēm pateikt. Liec uzsvaru uz savām stiprajām pusēm (preces cenu, kvalitāti vai ko citu). Vērtīgas atziņas vari gūt, pavērojot līdzīgu uzņēmumu mārketinga paņēmienus un paanalizējot viņu kļūdu un veiksmju iemeslus.

Iesākumam labs variants, kā reklamēties, ir internets, piemēram, uzņēmuma vai paša profils Draugiem.lv, Twitter vai Facebook. Būs vajadzīga arī zināma izveicība, lai savu preci šādā veidā reklamētu neuzbāzīgi, tomēr ieinteresējot. Tāpat izveido savam uzņēmumam atsevišķu mājaslapu un parūpējies, lai tā būtu atrodama arī caur interneta meklētājprogrammām, piemēram, Google. Sava biznesa reklāmai vari izmantot arī citus medijus – presi, radio, TV –, taču rēķinies, ka šie pakalpojumi varētu būt dārgāki.

Tevi pamanīs, ja piedalīsies dažādu nozaru izstādēs. Tādas notiek gan Latvijā, gan starptautiskā līmenī. Vari arī rīkot savas preces prezentācijas, piedalīties tirdziņos dažādās Latvijas vietās.

Atceries, ka vissvarīgākā tomēr ir tavas preces kvalitāte un tava attieksme pret saviem klientiem.

Vairāk par reklāmas un mārketinga veidošanu uzņēmumā

Atjaunots 2017. gada 22. martā
Publicēts 2013. gada 26. martā