Biznesa uzsākšanas IDEJA

Katra biznesa pamatā ir ideja. Tā bieži vien atrodas starp lietām, ko cilvēks jau prot un pārzina - iegūtā izglītība vai darba pieredze, aizraušanās un hobiji. Daudzi ideju savam biznesam noskata ceļojumos, internetā un medijos, sarunās ar draugiem vai konkrētu profesiju pārstāvjiem Svarīgi, lai tas, ko gribi attīstīt par biznesu, tev pašam patiktu un interesētu.

Būtiskākais ir atrast ko tādu, ko varētu pārdot citiem – tā var būt konkrēta prece vai pakalpojums. Bieži mēdz būt, ka ideja ir lieliska, taču, sākot aprēķināt nepieciešamos ieguldījumus un paredzamos ieguvumus, atklājas, ka ar to neko nevar nopelnīt. Tāpēc, meklējot biznesa ideju, jāapdomā tas, cik daudz laika, naudas un citu resursu varētu prasīt tās īstenošana un cik dārgi vai lēti gatavo produktu vai pakalpojumu varētu pārdot, lai ieguldītais atmaksātos un ļautu nopelnīt.

Biznesa ideja var rasties vienā dienā, taču tai būtu jāļauj nobriest ilgāku laiku, jāapsver visi par un pret. Ideja arī jāpārbauda un jāpatestē, kas un cik daudz ir to cilvēku, kuri varētu un gribētu pirkt iecerēto preci vai pakalpojumu. Jāizvērtē, vai tava ideja spēs konkurēt ar līdzīgām, tirgū jau esošām precēm vai pakalpojumiem. Biznesa idejas testēšanā vērtīgas ir konsultācijas ar cilvēkiem, kas pārzina attiecīgo jomu vai paši izveidojuši savu uzņēmumu. Veiksmīgu uzņēmēju darbības pamatā  ir  spēja ātri saprast un reaģēt uz kādu preču vai pakalpojumu nepietiekamību kādā konkrētā reģionā, līdz ar to, uzsākot savu biznesu tiek aizpildīta kāda brīva tirgus niša.

Ja pašam savas biznesa idejas nav, ir iespēja nopirkt kāda jau esoša uzņēmuma franšīzi. Tas nozīmē, ka tu no uzņēmuma nopērc licenci, jau gatavu produktu, noīrē telpas un pēc noteiktiem principiem veido biznesu. Par iegūto licenci ir jāmaksā noteikta summa uzņēmumam.

Vairāk par biznesa ideju un franšīzi:

Atjaunots 2017. gada 20. martā
Publicēts 2013. gada 26. martā